מערך שיעור מיוחד רמות 2-4
שיעור מיוחד – מחוץ לסילבוס
*המערך הינו סדר לימוד מומלץ. לא חובה ללמד באותו הסדר אבל כן חובה להעביר את כל התוכן בצורה כזו או אחרת.
**לא בכל תרגיל כתוב בדיוק איך ללמד אבל כן יהיה כתוב התוכן שצריך להעביר, אופן ההעברה שלו נתון לשיקולו של המדריך.
***כשכתוב בנים/בנות: זהו הסבר על הצעדים לפי הביטים, 1- 2- 3_5- 6- 7, ניתן להיעזר בהסבר זה לשירת תרגול.
מטרות השיעור:
- הלומד ישפר את הטכניקה שלו באחיזה סגורה ובדה לי קנו
- הלומד ידע להוביל במרחב באחיזה סגורה ופתוחה
- הלומד ישלב יותר מהלכים "בסיסיים" בריקוד הסלסה תוך הקשבה למוסיקליות, על חשבון וריאציות מורכבות שלא תמיד מתאימות בריקוד זוגי על שיר רגוע.
חלק א' (15 דק')
שלום וברוכים הבאים לשיעור מיוחד, אני ___.
השיעור מניח ידע מקדים של צעדי בסיס, אינשופלה ודי לה קנו. מי שלא שולט לחזור לרמה ראשונה.
מה מיוחד בשיעור היום?
- נהפוך את האחיזה הסגורה שלנו לנעימה ובטוחה יותר
- נשפר את ההובלה שלנו להיות ברורה ואלגנטית
- נראה איך אפשר להפוך ריקוד זוגי למדהים, גם בלי פירוטקניקה (קשירות וסיבובים מהירים)
נוודא שהלומדים לא "קפצו רמה"
- נבדוק צעד בסיס ראשון, שני שלישי ורביעי במהירות גבוהה
- נתרגל אינשופלה
- נוודא שהקבוצה שומרת על מסגרת – לא מיישרים ידיים
- נוודא שהצעדים נכונים
- צעד קטן ב1
- מחליפים מקום
- מסגרת סגורה
- אריבה
- אבחו
- בנות מרגישות מתח בגב?
- מה מוביל אתכן להתקדם קדימה? אחורה?
הובלה במרחב
- מה זו הובלה במרחב? לטייל ביחד ברחבה בקצב הסלסה.
- איזה צעדים עושים כשמובילים במרחב? איזה כיוונים אפשר להוביל? באיזו אחיזה זה קורה?
- תרגול הובלה במרחב במסגרת סגורה ובפתוחה
די לה קנו – טכניקה
- פינוי דרך לבחורה (עוצרים אותם ב4 – די-לה-קנו_יוצאים-עכ-שיו_1-2-סטופ).
- האם כולם ב90 מעלות?
- האם הבחורות לא התקדמו קדימה?
- עזיבת יד ב4
בונוס – די לה קנו קובני
- ה"משולש" על הרצפה
- המעגליות
- המתח החזק יותר
- התנועה שמתחילה בכלל הצידה
לאיזה כיוונים אפשר להוביל די לה קנו?
שיר תרגול ראשון
- אינשופלה טיאמפו אספניה
- אריבה, אבחו, טארו די לה קנו רגיל וקובאני
חלק ב' (15 דק')
די לה קסי
- הדגמה + מה ראיתם כאן?
- לימוד + שאלות
- תרגול
די לה קה פרה
- הדגמה + מה ראיתם כאן?
- לימוד + שאלות
- איך היא יודעת לא להמשיך?
- דגשים – הובלה נכונה בגב, הובלה נכונה ידיים
- ליידי סטייל – עצירה בצורה גלית
אקסיבלה
- הדגמה + מה ראיתם כאן?
- גם פה, המטרה היא לייצר דיון על איך עושים את ההובלה נכונה
- מלמדים אקסיבלה בסגנון מיאמי (חוזרים בקו ישר, עם הוק טרן). אם יש זמן – עושים גם את הסגנון הקובני והמעגלי יותר.
- ליידי סטייל 🙂
שיר תרגול שני
- מתרגלים די לה קסי, די לה קה פרה ואקסיבלה לטיאמפו אספניה.
- נותנים לבנים להפתיע את הבנות – שיובילו מה שהם רוצים (שלושת התרגילים באורך שמינייה אחת וחוזרים לאחיזה סגורה אז זה מסתדר). המטרה לבחון שהם מובילים נכון.
חלק ג' (15 דק')
מבוא לסון
- מה זה סון? בעיני אם רומבה זאת האמא האפריקנית, השבטית והחצופה של הסלסה, סון זה האב הספרדי, השמרני והאצילי. אפשר להדגים טיפה מבלי להיסחף. המטרה היא לייצר עניין וסקרנות, ועדיין חשוב לומר שיש לי המון מה ללמוד על הסגנונות האלו אז שווה לחקור גם ממקורות אחרים.
- ללמד צעד סון בסיסי לצדדים
- להוסיף פירוק הכתפיים לצדדים
- לדייק הובלה באחיזה סגורה
- יציבה זקופה, משחקים עם המבט שלפעמים נוטה לצדדים ב4 וב8, המון אגו
- המטרה – שימו לב איך אנחנו יכולים להכניס לריקוד שלנו אווירה שונה מאוד
שיר תרגול שלישי
- מנסים קצת סון, לבחירת המדריך אם לרקוד בקצב רגיל, או להקשות ולהציע להם לרקוד על קונטרה טיאמפו (להתחיל ב2, ולקחת הפסקות ב5 וב1 במקום ב4 וב8) או אפילו – אם זאת קבוצה ממש חזקה – לרקוד על הקלאווה
סיכום
חוזרים על כל התרגילים שנלמדו בשיעור:
חוזרים על העקרונות של מדיה נוצ'ה ומה המשמעות שלהם:
1. מי שיודע מלמד את מי שלא יודע.
2. אם תעשו, יהיה / אם לא תעשו, לא יהיה.
הערות כלליות
- ללמד תוך כדי תנועה! לא לחפור במילים, לא להעמיד את התלמידים יותר מכמה שניות של הסבר בלי לזוז!
- לעשות מלא חילופים!
- רצוי להיות ענייניים ואסרטיביים, בלי מילים מיותרות. לדבר קצר, ברור ולעניין.
משוב עצמי – נעם מספר איך היה להעביר את השיעור הזה בפעם הראשונה
30.6.2021 נעם געש משוב עצמי עפי פורמט – אחיזה סגורה והובלה במרחב.docx