תפריט סגור

מערך סדנת הפוך על הפוך ("בלבול מגדרי")

שיעור מיוחד – מחוץ לסילבוס 

*המערך הינו סדר לימוד מומלץ. לא חובה ללמד באותו הסדר אבל כן חובה להעביר את כל התוכן בצורה כזו או אחרת. 

**לא בכל תרגיל כתוב בדיוק איך ללמד אבל כן יהיה כתוב התוכן שצריך להעביר, אופן ההעברה שלו נתון לשיקולו של המדריך.

***כשכתוב בנים/בנות: זהו הסבר על הצעדים לפי הביטים, 1- 2- 3_5- 6- 7, ניתן להיעזר בהסבר זה לשירת תרגול.

מטרות השיעור:

  • הלומד יתנסה בצעדי הריקוד ובעקרונות ההובלה והמובלות של התפקיד שאינו רגיל לרקוד בו
  • הלומד יתנסה בהחלפת תפקידים תוך כדי הרואדה
  • הלומד יהנה מביצוע תנועתיות גברית ונשית לסירוגין במרחב בטוח משיפוטיות

חלק א' (15 דק')

שלום וברוכים הבאים לשיעור מיוחד, אני ___.

השיעור מניח ידע מקדים של צעדי בסיס, אינשופלה ודי לה קנו. מי שלא שולט בחומר – אני ממליץ לו ללכת לאחת הסדנאות המדהימות האחרות

סלסה ריקוד מאוד שמרני בתפיסת התפקידים, יש מוביל עם סגנון גברי ועוקבת עם lady style. מטרה שלי בסדנה הזאת זה לפתוח את הראש, לצאת מהפרדיגמות שכובלות אותנו, ואנחנו נחליף תפקידים ביותר מצורה אחת

מה מיוחד בשיעור היום?

  • נחליף non stop תפקידים
  • נביט על הרואדה מזווית אחרת
  • ניתן לגוף שלנו להביע תנועות נשיות\גבריות בלי שיפוטיות ועם המון כיף והומור עצמי

סידור זוגות

בשביל שיסתדרו בזוגות וייכנסו לאווירה, כמה שמיניות של וואפאה ודמה

דמה אינטרנשיונל

  • מבצעים דמה לאחיזה פתוחה – ועבשיו מבצעים וואפאה הפוך
  • מדגישים שאנחנו נעשה את הוואפאה ה"מנוונת" של "רמה 1" – דהיינו, וואפאה מיאמי ולא וואפאה קובנית
  • לימוד מזורז של וואפאה, דמה, די לה קנו, אינשופלה, ותרגול לכל תרגיל + שאלות

שיר תרגול ראשון

  • מתרגלים דמה רגיל (קון אונה, דוס, טרס, פרח, יש, כיף, דוג) במגדר ההפוך
  • מתרגלים דמה אינטרנשיונל

חלק ב' (15 דק')

אינשופלה קון רוקדה אל לה רבס – Enchufala Con Rueda A La Revés

  • מבצעים אינשופלה, אבל במקום לחזור לאחיזה סגורה, אנחנו מבצעים וולטה ונשארים באחיזה פתוחה – פשוט עם הצד השני למעגל
  • רוקדים הפוך מספר תרגילים –
תרגילדגש
אנשופלהגב למעגל במהלך האנשופלה
די לה קנומוביל גב למעגל, ה"שטיח שפורסים לעוקבת" הוא כלפי חוץ המעגל
דמההבנים לא עוברים בתוך המעגל, אלא מחוץ
הומברס אל סנטרואפשר לשלב קצת חיפה, וולטה, פלורה, זרו אוצ'ו, חלקם או כולם לפי הזמן שיש
  • מתרגלים מעבר לאינשופלה רברס וחזרה
  • מתרגלים שוב דמה אינטרנשיונל וחזרה
  • מתרגלים שילוב של השניים – כשיש גם רבס וגם תפקידים הפוכים זה הכי מבלבל

שיר תרגול שני

  • לתרגל את כל הדברים האלו תוך כדי שיר – ולקחת בקלילות ובצחוק את מליון הטעויות שיהיו לכולם

חלק ג' (15 דק')

סומברה – רואדת צללים

  • מתחלקים לשתי "רואדות צללים" – זוג ברואדה 1, וזוג ברואדה 2.
  • מתרגלים דמה מסוגים שונים, בכל דמה חשוב לעבור לפרטנר\ית הבא\ה של הרואדה שאליה אתה שייך, (זאת אומרת שזה "דמה דוס")
  • מתרגלים דמה דוס – שבו פרקטית עוברים 4 זוגות, כי יש שני זוגות שלא קשורים לרואדה שלך באמצע
  • אפשר לעשות עוד כמה תרגילים (אינשופלה אי דמה וכו') לראות שיושב טוב המעברים, ואז מכניסים את הcatch – ברואדת צללים, הרואדה השנייה רוקדת בדיליי של שמינייה

שיר תרגול שלישי

  • מתרגלים רואדת צללים, מוסיפים דמה אינטרנשיונל ואינשופלה קון רואדה אה לה רבס

חלק רביעי – אם יש זמן

Rueda Cruzada – רואדה קרוזאדה

  • רואדה במצב "סומברה", כאשר רואדת הצל רוקדת על ה5. הווה אומר בהפרש של רביעיה מהרואדה הראשית ולא בהפרש של שמיניה.

שיר תרגול רביעי

סיכום

חוזרים על כל התרגילים שנלמדו בשיעור

בונוס – אם יש זמן, אפשר להחליף תפקידים בזמן אל אונו \ אל דוס

הערות כלליות

  • ללמד תוך כדי תנועה! לא לחפור במילים, לא להעמיד את התלמידים יותר מכמה שניות של הסבר בלי לזוז!
  • לעשות מלא חילופים!
  • רצוי להיות ענייניים ואסרטיביים, בלי מילים מיותרות. לדבר קצר, ברור ולעניין.