מערך שיעור מיוחד רמות 2-4
שיעור מיוחד – מחוץ לסיליבוס
*המערך הינו סדר לימוד מומלץ. לא חובה ללמד באותו הסדר אבל כן חובה להעביר את כל התוכן בצורה כזו או אחרת.
**לא בכל תרגיל כתוב בידיוק איך ללמד אבל כן יהיה כתוב התוכן שצריך להעביר, אופן ההעברה שלו נתון לשיקולו של המדריך.
***כשכתוב בנים/בנות: זהו הסבר על הצעדים לפי הביטים, 1- 2- 3_5- 6- 7, ניתן להיעזר בהסבר זה לשירת תרגול.
חלק א' (15 דק')
שלום וברוכים הבאים לשיעור מיוחד, אני ___.
השיעור מניח ידע מקדים של צעדי בסיס, אינשופלה ודי לה קנו. מי שלא שולט לחזור לרמה ראשונה.
מה מיוחד בשיעור היום?
- החלק הראשון של השיעור יתמקד בדברים מעניינים שאנחנו יכולים לעשות בשביל לתבל את התרגיל הכי בסיסי בסלסה – האינשופלה!
- בחלק השני אנחנו נראה איך דברים שמתחילים בתור אינשופלה הופכים להיות…. מפתיעים במיוחד
- בחלק השלישי נראה איך תרגיל שמתחיל באינשופלה מקבל תפנית מפתיעה, ומרים את הרואדה שלנו לאוויר 🥳
טכניקת אינשופלה
- נתרגל שתי שמיניות אינשופלה, נציע למי שלא מתאים לשיעור לחזור לרמה 1
- נוודא שהקבוצה שומרת על מסגרת – לא מיישרים ידיים
- נוודא שהצעדים נכונים
- צעד קטן ב1
- מחליפים מקום
- נוודא שהיד מחליקה "מגש פיצה" מעל הראש של הבחורה
אינשופלה ימין לימין
- מבקשים מהם להחזיק ימין לימין, ו"בהפתעה" שירת תרגול – "אינשו-פ-לה_יוצאים_עכ_שיו". מה הפתרון הטבעי שלהם לחזרה לאחיזה סגורה?
- עוברים איתם על האפשרויות – לזזרוק את היד שלה על השיער, על כתף אחת, כתף שנייה, להחליף ידיים ברגע האחרון, או להישאר האחיזה שהיא לא לגמרי סגורה. האופציה האחרונה מובילה אותנו ל –
די לה קנו ימין לימין
- הדגמה
- מה ראיתם פה? לנתח איתם את המהלך
- איך הבחורה יודעת מה לעשות? היא יכולה להניח יד שנייה על הזרוע של המוביל, אבל הכי חשוב לשמור על מסגרת, כיוון גוף וכדומה
- דגשים של מסגרת הובלה ומובלות ככל העולה ביד הדמיון הטובה
בונוס (אם אין שאלות, ואיכשהו יש זמן עד השיר):
- אינשופלה עם שני סיבובים
- איך להסתובב בלי לקבל סחרחורת
שיר תרגול ראשון
מזניקים אינשופלות רגילות, ימין לימין,
אפשר לתת למובילים לבחור איך לסיים כל אינשופלה
חלק ב' (15 דק')
בוטלה
- הדגמה, מה ראיתם כאן
- הסבר רעיוני – הרקדנית ממשיכה לנוע באותו כיוון שטבעי לה, אבל כשהמסגרת נשברת זה מאלץ אותה להסתובב
- הסיבוב בכיוון ההפוך למה שרגילים באינשופלה
אינשופלה ריקוד הציפורים
- קונספט מאוד דומה עם טוויסט קומי
בונוס – אם יש עוד זמן – קנטאקי הפוך
שיר תרגול שני
חלק ג' (15 דק')
הומברס אל סנטרו
ומה שמספיקים מתוך:
- בנים/בנות ימינה/שמאלה
- זרו, שמונה
- פלורה
- לה פלוטה (רגיל, קלאווה)
- חיפה
שיר תרגול שלישי
אפשרי תוך כדי שיר התרגול השלישי לשלב תרגילים שלא הספקנו במהלך החלק השלישי של השיעור
סיכום
חוזרים על כל התרגילים שנלמדו בשיעור:
חוזרים על העקרונות של מדיה נוצ'ה ומה המשמעות שלהם:
1. מי שיודע מלמד את מי שלא יודע.
2. אם תעשו, יהיה / אם לא תעשו, לא יהיה.
הערות כלליות
- ללמד תוך כדי תנועה! לא לחפור במילים, לא להעמיד את התלמידים יותר מכמה שניות של הסבר בלי לזוז!
- לעשות מלא חילופים!
- רצוי להיות ענייניים ואסרטיביים, בלי מילים מיותרות. לדבר קצר, ברור ולעניין.