תפריט סגור

מערך סדנת "טכניקות אינשופלה" | מדיה אריאל

מערך שיעור מיוחד רמות 2-4

שיעור מיוחד – מחוץ לסיליבוס 

*המערך הינו סדר לימוד מומלץ. לא חובה ללמד באותו הסדר אבל כן חובה להעביר את כל התוכן בצורה כזו או אחרת. 

**לא בכל תרגיל כתוב בידיוק איך ללמד אבל כן יהיה כתוב התוכן שצריך להעביר, אופן ההעברה שלו נתון לשיקולו של המדריך.

***כשכתוב בנים/בנות: זהו הסבר על הצעדים לפי הביטים, 1- 2- 3_5- 6- 7, ניתן להיעזר בהסבר זה לשירת תרגול.

חלק א' (15 דק')

שלום וברוכים הבאים לשיעור מיוחד, אני ___.

השיעור מניח ידע מקדים של צעדי בסיס, אינשופלה ודי לה קנו. מי שלא שולט לחזור לרמה ראשונה.

מה מיוחד בשיעור היום?

  • החלק הראשון של השיעור יתמקד בדברים מעניינים שאנחנו יכולים לעשות בשביל לתבל את התרגיל הכי בסיסי בסלסה – האינשופלה!
  • בחלק השני אנחנו נראה איך דברים שמתחילים בתור אינשופלה הופכים להיות…. מפתיעים במיוחד
  • בחלק השלישי נראה איך תרגיל שמתחיל באינשופלה מקבל תפנית מפתיעה, ומרים את הרואדה שלנו לאוויר 🥳

טכניקת אינשופלה

  • נתרגל שתי שמיניות אינשופלה, נציע למי שלא מתאים לשיעור לחזור לרמה 1
  • נוודא שהקבוצה שומרת על מסגרת – לא מיישרים ידיים
  • נוודא שהצעדים נכונים
    • צעד קטן ב1
    • מחליפים מקום
  • נוודא שהיד מחליקה "מגש פיצה" מעל הראש של הבחורה

אינשופלה ימין לימין

  • מבקשים מהם להחזיק ימין לימין, ו"בהפתעה" שירת תרגול – "אינשו-פ-לה_יוצאים_עכ_שיו". מה הפתרון הטבעי שלהם לחזרה לאחיזה סגורה?
  • עוברים איתם על האפשרויות – לזזרוק את היד שלה על השיער, על כתף אחת, כתף שנייה, להחליף ידיים ברגע האחרון, או להישאר האחיזה שהיא לא לגמרי סגורה. האופציה האחרונה מובילה אותנו ל –

די לה קנו ימין לימין

  • הדגמה
  • מה ראיתם פה? לנתח איתם את המהלך
  • איך הבחורה יודעת מה לעשות? היא יכולה להניח יד שנייה על הזרוע של המוביל, אבל הכי חשוב לשמור על מסגרת, כיוון גוף וכדומה
  • דגשים של מסגרת הובלה ומובלות ככל העולה ביד הדמיון הטובה

בונוס (אם אין שאלות, ואיכשהו יש זמן עד השיר):

  • אינשופלה עם שני סיבובים
  • איך להסתובב בלי לקבל סחרחורת

שיר תרגול ראשון

מזניקים אינשופלות רגילות, ימין לימין,

אפשר לתת למובילים לבחור איך לסיים כל אינשופלה

חלק ב' (15 דק')

בוטלה

  • הדגמה, מה ראיתם כאן
  • הסבר רעיוני – הרקדנית ממשיכה לנוע באותו כיוון שטבעי לה, אבל כשהמסגרת נשברת זה מאלץ אותה להסתובב
  • הסיבוב בכיוון ההפוך למה שרגילים באינשופלה

אינשופלה ריקוד הציפורים

  • קונספט מאוד דומה עם טוויסט קומי

בונוס – אם יש עוד זמן – קנטאקי הפוך

שיר תרגול שני

חלק ג' (15 דק')

הומברס אל סנטרו

ומה שמספיקים מתוך:

  • בנים/בנות ימינה/שמאלה
  • זרו, שמונה
  • פלורה
  • לה פלוטה (רגיל, קלאווה)
  • חיפה

שיר תרגול שלישי

אפשרי תוך כדי שיר התרגול השלישי לשלב תרגילים שלא הספקנו במהלך החלק השלישי של השיעור

סיכום

חוזרים על כל התרגילים שנלמדו בשיעור: 

חוזרים על העקרונות של מדיה נוצ'ה ומה המשמעות שלהם:

1. מי שיודע מלמד את מי שלא יודע.

2. אם תעשו, יהיה / אם לא תעשו, לא יהיה.

הערות כלליות

  • ללמד תוך כדי תנועה! לא לחפור במילים, לא להעמיד את התלמידים יותר מכמה שניות של הסבר בלי לזוז!
  • לעשות מלא חילופים!
  • רצוי להיות ענייניים ואסרטיביים, בלי מילים מיותרות. לדבר קצר, ברור ולעניין.