מערך שיעור: רמה 2
-שיעור 4-
*המערך הינו סדר לימוד מומלץ. לא חובה ללמד באותו הסדר אבל כן חובה להעביר את כל התוכן בצורה כזו או אחרת.
**לא בכל תרגיל כתוב בידיוק איך ללמד אבל כן יהיה כתוב התוכן שצריך להעביר, אופן ההעברה שלו נתון לשיקולו של המדריך.
***כשכתוב בנים/בנות: זהו הסבר על הצעדים לפי הביטים, 1- 2- 3_5- 6- 7, ניתן להיעזר בהסבר זה לשירת תרגול.
קישור לשיעור בסילבוס – https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GOWIEe8tAw0I4tqQmhiRz0CI6GrNSdctEP1NQxu72Rs/edit#gid=1553875182&range=D14
מוטיבציה לשיעור –
- בנים – הובלות מיד ימין
חלק א' (15 דק')
פתיחה – שלום, אני <שם>, היום אנחנו לומדים את שיעור 4 של רמה 2. מומלץ לעבור את הרמה לפחות פעמיים לפני שעולים לרמה 3.
היום נתמקד בכמה טכניקות הובלה מתקדמות שיעשירו את הריקוד שלנו ויכינו אותנו לרמה השלישית.
- טכניקה מתקדמת לDQN
- עוצרים ב3, ומוודאים:
- שהבנות לא צעדו קדימה
- שהבנים פינו מקום לבנות (עשו את הפתיחה כמו שצריך
- מסבירים על העברת משקל, מתרגלים dame ושמים לב שהבנים לא דוחפים את הבנות בגב
- עוצרים ב3, ומוודאים:
- טכניקה מתקדמת לdame
- מה קורה אם לא מספיקים?
- בנות מתחילות לבד (מקרה ייחודי שבנות מובילות את עצמן)
- בנים צריכים להספיק עד ה3\4
- סטייל בנות – להרים יד
- מה קורה אם לא מספיקים?
- סלסה etiquette
- דאורדורנט
- חולצות להחלפה
- צחצוח שיניים
- מגבת
- בלי גב חשוף, עם שרוולים
- טכניקה אחיזה סגורה:
- מתח בגב, יד מונחת במיקום נכון, בחורות נשענות.
- מתרגלים סיבובים וטיולים ללא יד שמאל (של הבנים)
שיר תרגול ראשון
מתרגלים דברים של רמה 1, עם הרבה DQN וdame.
חלק ב' – פרימה (15 דק')
- הצגת התרגיל
- שם, סימן, הדגמה, מה ראיתם בהדגמה?
- מוטיבציה לצעדי בנות – קדימה לעקוף ולסגור בשלושה צעדים.
- לימוד רעיוני של הטכניקה והמתחים:
- לימוד מתח ב7 להליכה + מעבר לבחורה הבאה.
- לימוד הובלה חזרה בשש
- לימוד הובלה חזרה ב2
- לימוד פרימה –
- מתח ב7, בנות קדימה ב1, בנים מחזירים אותן ב2-3, ואז 5-6-7 במקום
- שירת תרגול – קדימה-אחיזה-סגורה, וב-מ-קום.
- שאלות
- דגשים:
- הובלה מהגוף
- בנות הליכה אחרי היד
- בנות – זיהוי מתי חוזרים לאחיזה סגורה
- בונוסים:
- אדיוס
- פלמס – אריבה אבחו
שיר תרגול שני
חלק ג' (15 דק')
- אינשופלה y דמה
- פסטיבל בואנו מלו – (הנסיכה) הטובה והרעה
- נסיכה טובה מקבלת נשיקה על היד
- נסיכה רעה (לא) מקבלת מכה ביד
- לנסיכה טובה יש שיער מושלם מדי, אז הורסים קצת את התספורת
- הנסיכה הרעה התנהגה בעייתי, אז נותנים מכה באוויר לכיוון מרכז הגוף + רקיעה (כמו אפקט של מכות בתיאטרון)
- בונוס –
- אם יש זמן, אינשופלה ומפירו (:
שיר תרגול שלישי
- פסטיבל בואנו מלו, פרימה, דמה מצחיקים והמון שמח
סיכום
חוזרים על כל התרגילים שנלמדו בשיעור:
חוזרים על העקרונות של מדיה נוצ'ה ומה המשמעות שלהם:
1. מי שיודע מלמד את מי שלא יודע.
2. אם תעשו, יהיה / אם לא תעשו, לא יהיה.
הערות כלליות
- ללמד תוך כדי תנועה! לא לחפור במילים, לא להעמיד את התלמידים יותר מכמה שניות של הסבר בלי לזוז!
- לעשות מלא חילופים!
- רצוי להיות ענייניים ואסרטיביים, בלי מילים מיותרות. לדבר קצר, ברור ולעניין.