מערך שיעור: רמה 2
-שיעור 1-
*המערך הינו סדר לימוד מומלץ. לא חובה ללמד באותו הסדר אבל כן חובה להעביר את כל התוכן בצורה כזו או אחרת.
**לא בכל תרגיל כתוב בדיוק איך ללמד אבל כן יהיה כתוב התוכן שצריך להעביר, אופן ההעברה שלו נתון לשיקולו של המדריך.
***כשכתוב בנים/בנות: זהו הסבר על הצעדים לפי הביטים, 1- 2- 3_5- 6- 7, ניתן להיעזר בהסבר זה לשירת תרגול.
חלק א' (15 דק')
- שלום אני ___.
- ברמה יש שלושה שיעורים, חובה לעבור את שלושתם לפחות פעמיים כל אחד ורצוי יותר
- השיעור הזה יתמקד במעגלי הרואדה שאנחנו רואים במהלך הערב, בשיעורים הבאים (שבוע הבא ועוד שבועיים) תהיה התמקדות בריקוד הזוגי שאנחנו רוקדים לבד מול הפרטנר\ית.
- חשוב להגיע לשלושת השיעורים לפחות פעמיים, ורצוי יותר.
- בלי שיודעים פרפקט לא עולים רמה – וגם אז כדאי להתייעץ עם מדריך
בקרת רמה – צעדי בסיס, אינשופלה
- סופרים מהר,נותנים להם לבצע את כל ארבעת צעדי הבסיס ואינשופלה.
- מי שלא מצליח לבצע את צעדי הבסיס בצורה טובה, יורד רמה.
- מי שלא מצליח לבצע אינשופלה בצורה טובה – לשיקול דעת המדריך
מבוא לרואדה
- מסדרים אותם במעגל של זוגות
- בנים – כתף ימין למעגל, בנות כתף שמאל למעגל, מושיטים ידיים פנימה, מוודאים שכולם יודעים מול מי הם רוקדים
- צעד-בסיס-ראשון_יוצאים-עכ-שיו! (קצב מהיר)
- אחרי שמינייה שהם שקטים (בשביל להתרכז בצעדים), זה הזמן שלנו 1-2-3_ול-ע-צור!
- חברים אנחנו פה במעגל הרואדה! (מחיאות כפיים סוערות)
- תכונות הרואדה
- ריקוד חברתי – כולם עם כולם, בקובה כמו בערכי מדיה נוצ'ה
- מוביל הריקוד, המאסטר של המעגל, הכוריאוגרף והדיקטטור הראשון לשמו (שבזמנו הפנוי מאלף דרקונים) – הוא המדריך של הרואדה! או ה"קנטנטה" – זמר בספרדית.
- הקנטנטה ייתן פקודה (אריבה \ אבחו), ובשמינייה הבאה יוצאים
- מתרגלים איתם הזנקה באחד לאריבה \ אבחו, עושים את זה גם בלי מילים בשביל שהם ילמדו שבאחד מסתכלים על הקנטנטה
וואפאה
צעד-בסיס-שני_יוצאים-עכ-שיו!
לימוד שלשה ראשונה
- מובילים תזהו את יד שמאל, עוקבות תזהו את יד ימין (להרים באוויר)
- "אחיזה" משורש כף היד
- לוודא שלא באמת אוחזים
- לוודא שנותנים מתח
- הובלה של אריבה אבחו מתוך האחיזה הזו
- שלישיה ראשונה – "אחורה-ו-לסגור"
לימוד שלשה שנייה
- חמש – איזו רגל מובילים? איזו רגל עוקבות?
- חמש קדימה – איך לא דורכים עליה? מובילים תדרכו קצת ימינה (שלכם) בשביל להימנע מדריכה
- יד שמאל (מובילים) וימין עוקבות – הישענות ולא high five
דגשים נוספים
- הידיים של שמאל (מובילים) \ ימין (עוקבות) צריכות להיות במרכז. אם זה נע לכיוון אחד הפרטנרים זה אומר שאין\יש יותר מדי מתח
- הובלה בגובה מותניים
- היד שנשענת ב5 צריכה להיות באוויר גם בספירות האחרות. לא מניחים את הידיים בגובה המותן
- כתפיים מקבילות של המוביל והעוקבת, רוקדים אחד מול השנייה
- ידיים לא מתנדנדות לצדדים
- שומרים על שריר הW – שיהיה מספיק מתח
- הישענות ב5 צריכה להיות אלסטית וגמישה, לא high five
- יציבה זקופה, הישענות טיפה קדימה אבל לא מתוך כיפוף של הגב
- לחייך ולהנות
מתרגלים ומוודאים צעד בסיס שני, מתח, קונטרה, ועושים חילופים כמובן
שיר תרגול ראשון
- תרגול הזנקת וואפאה \ צעדי בסיס בשמינייה לפני
- תרגול אריבה ואבחו
- אריבה ואבחו תוך כדי וואפאה
- אם קל להם – אפשר ללמד תוך כדי השיר אלמנטים כמו צ'פרייה
חשוב להקפיד על חילופים!
חלק ב' (15 דק')
צ'אפרייה (הכנה לדאמה)
- הובלה עדינה דרך יד שמאל (של המובילים)
- תזמון ההובלה – 6+7 דרך סיבוב גוף
- דגש מובלות לעוקבות – היד של העוקבת זזה למרכז המעגל, לכן העוקבת זזה אחריה
דאמה בסיס
- סימון רואדה
- בנים מסתובבים לראות מי מאחוריהם
- יש בעיה, אנחנו בכיוון הפוך! זאת לא בעייה כי זאת הובלה סגורה
הובלה סגורה
- הדגמה – לא לעשות!
- מה ראיתם כאן
- בנים – יד בין השכמות של הבחורה
- איפה להניח את היד – ובעיקר איפה אסור. להדגיש שיש לנו אחראית הטרדות במדיה, ושחשוב לדווח לה גם על דברים קטנים שקרו בטעות, ואנחנו יודעים להפעיל שיקול דעת ולטפל בהתאם.
- יד שמאל מובילים- עושים הי.
- יד ימין עוקבות – סוריקטה על האצבעות של המוביל
די לה קנו
- הגיון התרגיל – בנות עוברות מצד אחד של הבנים לצד השני בצורה ריקודית (מאחיזה סגורה לפתוחה).
- מתחילים מהסבר רעיוני – בלי צעדים, בלי אחיזה, רק מבקשים מהמובילים להיות ב3 בפוזיציה שהם פותחים לעוקבות את הדרך, ומהעוקבות ללכת ב5-6-7 ולעקוף את המוביל
- מתרגלים כמה פעמים – אפשר לבצע "קפיצה" ב3 וקפיצה נוספת ב7 בשביל שיעברו למקומות הנכונים, לפני שלמדו צעדים
- מלמדים צעדי בנים וצעדי בנות
- בנות: אחורה-חוזרים-לסגור_קדימה-קדימה-לסגור.
- בנים: קדימה-הצידה-לפתוח_וסיבוב-ב-מקום.
- תרגול משותף – שירת תרגול על הביטים 8-1-2-3_4-5-6-7: בנים-קדימה-הצידה-לפתוח_בנות-קדימה-קדימה-לסגור.
דגשי DQN
- שלשה ראשונה הבנות עושות רק צעד בסיס שני! חוזרות לאותו מקום
- איך בודקים? אחת-ול-עצור – אם יש מישהי ששתי הרגליים שלה לא קרובות אחת לשנייה, מסבים את תשומת הלב
- מה גורם לטעות? יותר מדי מתח בגב, או בחורה שמובילה את עצמה
- מה בנים יכולים לעשות? להנכיח קצת את יד שמאל, לוודא שהמתח בגב מתון ב3 (ומתגבר רק ב4)
- בנות – להישען על היד בגב! אנחנו כמו סקוץ'. להדגים סקוץ'
- בנים – לוודא שפיניתם דרך
- חמש – היד של המוביל כבר לא על הגב. העוקבות מובלות דרך יד שמאל שלו
דגשי dame
- הובלה של הדאמה באמצעות יד שמאל
- לא מערבבים את העוקבת, ההובלה מגיעה מהטורסו
בונוסים
- קון אונה, קון דוס, קון פרח, קון וואו
- דאמה דוס
- דאמה אבחו
- דמה אוקאיטו
- דמה קון דוג, קון יש, קון דום,
שיר תרגול שני
חלק ג' (15 דק')
אינשופלה
- הדגמה
- שאלות:
- מי הסתובב?
- לאיזה כיוון כל אחד הסתובב?
- מתי היה מתח?
- איזה צעד עשינו עם הרגליים?
- מי עבר מתחת ליד של מי?
- חוזרים שוב על ההדגמה, על מנת שכולם יבינו את התשובות לכל השאלות האלו
- מדגישים שאינשופלה לומדים ברמה 1, אנחנו מניחים שאתם יודעים אינשופלה ואנחנו כאן בשביל לשפר אותה
שלשה ראשונה
- אחד צעד קטן אחורה.
- בנים יוצרים את המתח קצת יותר חזק וקצת יותר ימינה
- שתיים קדימה.
- מי שלא מצליח להגיע קדימה בלי צעד ענקי ("שפגט", להדגים תיאטרלית) זה אומר שב1 הוא עשה צעד גדול אחורה וזה לא טוב.
- המוביל מרים יד למעלה, ומסלכל בשעון לראות מה השעה. נפתח לו חלון מתחת ליד, והוא מסתכל דרך החלון בעיניים היפיפיות של העוקבת
- היד של המוביל מתחילה להחליק עם "שתי אצבעות" בכף היד של העוקבת.
- שלוש לסגור
- היד יורדת
- אנחנו פונים זה לזו
מתרגלים מספר פעמים רק שלשה ראשונה עם שירת התרגול "קטן-קדימה-לסגור".
שלשה שנייה
- חמש אחורה – בנים איזו רגל? בנות איזו רגל? יוצרים מתח!
- שש במקום – המתח משתחרר
- שבע חוזרים להובלה סגורה
מכאן ממשיכים לDQN 🙂
חשוב לתרגל ולעשות הרבה חילופים!
שיר תרגול שלישי
- אינשופלה
- דאמה
- די לה קנו
סיכום
חוזרים על כל התרגילים שנלמדו בשיעור:
חוזרים על העקרונות של מדיה נוצ'ה ומה המשמעות שלהם:
- מי שיודע מלמד את מי שלא יודע.
- מי שלא יודע שהוא לא יודע מלמד את מי שלא יודע שהוא יודע
- אם תעשו, יהיה / אם לא תעשו, לא יהיה.
הערות כלליות
- ללמד תוך כדי תנועה! לא לחפור במילים, לא להעמיד את התלמידים יותר מכמה שניות של הסבר בלי לזוז!
- לעשות מלא חילופים!
- רצוי להיות ענייניים ואסרטיביים, בלי מילים מיותרות. לדבר קצר, ברור ולעניין.