תפריט סגור

מערך שיעור 2.1, מדיה הרצליה

מערך שיעור: רמה 2

-שיעור 1- 

*המערך הינו סדר לימוד מומלץ. לא חובה ללמד באותו הסדר אבל כן חובה להעביר את כל התוכן בצורה כזו או אחרת. 

**לא בכל תרגיל כתוב בדיוק איך ללמד אבל כן יהיה כתוב התוכן שצריך להעביר, אופן ההעברה שלו נתון לשיקולו של המדריך.

***כשכתוב בנים/בנות: זהו הסבר על הצעדים לפי הביטים, 1- 2- 3_5- 6- 7, ניתן להיעזר בהסבר זה לשירת תרגול.

חלק א' (15 דק')

  • שלום אני ___.
  • ברמה יש שלושה שיעורים, חובה לעבור את שלושתם לפחות פעמיים כל אחד ורצוי יותר
  • השיעור הזה יתמקד במעגלי הרואדה שאנחנו רואים במהלך הערב, בשיעורים הבאים (שבוע הבא ועוד שבועיים) תהיה התמקדות בריקוד הזוגי שאנחנו רוקדים לבד מול הפרטנר\ית.
  • חשוב להגיע לשלושת השיעורים לפחות פעמיים, ורצוי יותר.
  • בלי שיודעים פרפקט לא עולים רמה – וגם אז כדאי להתייעץ עם מדריך

בקרת רמה – צעדי בסיס, אינשופלה

  • סופרים מהר,נותנים להם לבצע את כל ארבעת צעדי הבסיס ואינשופלה.
  • מי שלא מצליח לבצע את צעדי הבסיס בצורה טובה, יורד רמה.
  • מי שלא מצליח לבצע אינשופלה בצורה טובה – לשיקול דעת המדריך

מבוא לרואדה

  • מסדרים אותם במעגל של זוגות
  • בנים – כתף ימין למעגל, בנות כתף שמאל למעגל, מושיטים ידיים פנימה, מוודאים שכולם יודעים מול מי הם רוקדים
  • צעד-בסיס-ראשון_יוצאים-עכ-שיו! (קצב מהיר)
  • אחרי שמינייה שהם שקטים (בשביל להתרכז בצעדים), זה הזמן שלנו 1-2-3_ול-ע-צור!
  • חברים אנחנו פה במעגל הרואדה! (מחיאות כפיים סוערות)
  • תכונות הרואדה
    • ריקוד חברתי – כולם עם כולם, בקובה כמו בערכי מדיה נוצ'ה
    • מוביל הריקוד, המאסטר של המעגל, הכוריאוגרף והדיקטטור הראשון לשמו (שבזמנו הפנוי מאלף דרקונים) – הוא המדריך של הרואדה! או ה"קנטנטה" – זמר בספרדית.
    • הקנטנטה ייתן פקודה (אריבה \ אבחו), ובשמינייה הבאה יוצאים
  • מתרגלים איתם הזנקה באחד לאריבה \ אבחו, עושים את זה גם בלי מילים בשביל שהם ילמדו שבאחד מסתכלים על הקנטנטה

וואפאה

צעד-בסיס-שני_יוצאים-עכ-שיו!

לימוד שלשה ראשונה

  • מובילים תזהו את יד שמאל, עוקבות תזהו את יד ימין (להרים באוויר)
  • "אחיזה" משורש כף היד
    • לוודא שלא באמת אוחזים
    • לוודא שנותנים מתח
    • הובלה של אריבה אבחו מתוך האחיזה הזו
  • שלישיה ראשונה – "אחורה-ו-לסגור"

לימוד שלשה שנייה

  • חמש – איזו רגל מובילים? איזו רגל עוקבות?
  • חמש קדימה – איך לא דורכים עליה? מובילים תדרכו קצת ימינה (שלכם) בשביל להימנע מדריכה
  • יד שמאל (מובילים) וימין עוקבות – הישענות ולא high five

דגשים נוספים

  • הידיים של שמאל (מובילים) \ ימין (עוקבות) צריכות להיות במרכז. אם זה נע לכיוון אחד הפרטנרים זה אומר שאין\יש יותר מדי מתח
  • הובלה בגובה מותניים
  • היד שנשענת ב5 צריכה להיות באוויר גם בספירות האחרות. לא מניחים את הידיים בגובה המותן
  • כתפיים מקבילות של המוביל והעוקבת, רוקדים אחד מול השנייה
  • ידיים לא מתנדנדות לצדדים
  • שומרים על שריר הW – שיהיה מספיק מתח
  • הישענות ב5 צריכה להיות אלסטית וגמישה, לא high five
  • יציבה זקופה, הישענות טיפה קדימה אבל לא מתוך כיפוף של הגב
  • לחייך ולהנות

מתרגלים ומוודאים צעד בסיס שני, מתח, קונטרה, ועושים חילופים כמובן

שיר תרגול ראשון

  • תרגול הזנקת וואפאה \ צעדי בסיס בשמינייה לפני
  • תרגול אריבה ואבחו
  • אריבה ואבחו תוך כדי וואפאה
  • אם קל להם – אפשר ללמד תוך כדי השיר אלמנטים כמו צ'פרייה

חשוב להקפיד על חילופים!

חלק ב' (15 דק')

צ'אפרייה (הכנה לדאמה)

  • הובלה עדינה דרך יד שמאל (של המובילים)
  • תזמון ההובלה – 6+7 דרך סיבוב גוף
  • דגש מובלות לעוקבות – היד של העוקבת זזה למרכז המעגל, לכן העוקבת זזה אחריה

דאמה בסיס

  • סימון רואדה
  • בנים מסתובבים לראות מי מאחוריהם
  • יש בעיה, אנחנו בכיוון הפוך! זאת לא בעייה כי זאת הובלה סגורה

הובלה סגורה

  • הדגמה – לא לעשות!
  • מה ראיתם כאן
  • בנים – יד בין השכמות של הבחורה
  • איפה להניח את היד – ובעיקר איפה אסור. להדגיש שיש לנו אחראית הטרדות במדיה, ושחשוב לדווח לה גם על דברים קטנים שקרו בטעות, ואנחנו יודעים להפעיל שיקול דעת ולטפל בהתאם.
  • יד שמאל מובילים- עושים הי.
  • יד ימין עוקבות – סוריקטה על האצבעות של המוביל
דאמה

די לה קנו

  • הגיון התרגיל – בנות עוברות מצד אחד של הבנים לצד השני בצורה ריקודית (מאחיזה סגורה לפתוחה).
  • מתחילים מהסבר רעיוני – בלי צעדים, בלי אחיזה, רק מבקשים מהמובילים להיות ב3 בפוזיציה שהם פותחים לעוקבות את הדרך, ומהעוקבות ללכת ב5-6-7 ולעקוף את המוביל
  • מתרגלים כמה פעמים – אפשר לבצע "קפיצה" ב3 וקפיצה נוספת ב7 בשביל שיעברו למקומות הנכונים, לפני שלמדו צעדים
  • מלמדים צעדי בנים וצעדי בנות
    • בנות: אחורה-חוזרים-לסגור_קדימה-קדימה-לסגור.
    • בנים: קדימה-הצידה-לפתוח_וסיבוב-ב-מקום.
  • תרגול משותף – שירת תרגול על הביטים 8-1-2-3_4-5-6-7: בנים-קדימה-הצידה-לפתוח_בנות-קדימה-קדימה-לסגור.

דגשי DQN

  • שלשה ראשונה הבנות עושות רק צעד בסיס שני! חוזרות לאותו מקום
    • איך בודקים? אחת-ול-עצור – אם יש מישהי ששתי הרגליים שלה לא קרובות אחת לשנייה, מסבים את תשומת הלב
    • מה גורם לטעות? יותר מדי מתח בגב, או בחורה שמובילה את עצמה
    • מה בנים יכולים לעשות? להנכיח קצת את יד שמאל, לוודא שהמתח בגב מתון ב3 (ומתגבר רק ב4)
  • בנות – להישען על היד בגב! אנחנו כמו סקוץ'. להדגים סקוץ'
  • בנים – לוודא שפיניתם דרך
  • חמש – היד של המוביל כבר לא על הגב. העוקבות מובלות דרך יד שמאל שלו

דגשי dame

  • הובלה של הדאמה באמצעות יד שמאל
  • לא מערבבים את העוקבת, ההובלה מגיעה מהטורסו

בונוסים

  • קון אונה, קון דוס, קון פרח, קון וואו
  • דאמה דוס
  • דאמה אבחו
  • דמה אוקאיטו
  • דמה קון דוג, קון יש, קון דום, 

שיר תרגול שני

חלק ג' (15 דק')

אינשופלה

  • הדגמה
  • שאלות:
    • מי הסתובב?
    • לאיזה כיוון כל אחד הסתובב?
    • מתי היה מתח?
    • איזה צעד עשינו עם הרגליים?
    • מי עבר מתחת ליד של מי?
  • חוזרים שוב על ההדגמה, על מנת שכולם יבינו את התשובות לכל השאלות האלו
  • מדגישים שאינשופלה לומדים ברמה 1, אנחנו מניחים שאתם יודעים אינשופלה ואנחנו כאן בשביל לשפר אותה

שלשה ראשונה

  • אחד צעד קטן אחורה.
    • בנים יוצרים את המתח קצת יותר חזק וקצת יותר ימינה
  • שתיים קדימה.
    • מי שלא מצליח להגיע קדימה בלי צעד ענקי ("שפגט", להדגים תיאטרלית) זה אומר שב1 הוא עשה צעד גדול אחורה וזה לא טוב.
    • המוביל מרים יד למעלה, ומסלכל בשעון לראות מה השעה. נפתח לו חלון מתחת ליד, והוא מסתכל דרך החלון בעיניים היפיפיות של העוקבת
    • היד של המוביל מתחילה להחליק עם "שתי אצבעות" בכף היד של העוקבת.
  • שלוש לסגור
    • היד יורדת
    • אנחנו פונים זה לזו

מתרגלים מספר פעמים רק שלשה ראשונה עם שירת התרגול "קטן-קדימה-לסגור".

שלשה שנייה

  • חמש אחורה – בנים איזו רגל? בנות איזו רגל? יוצרים מתח!
  • שש במקום –  המתח משתחרר
  • שבע חוזרים להובלה סגורה

מכאן ממשיכים לDQN 🙂

חשוב לתרגל ולעשות הרבה חילופים!

שיר תרגול שלישי

  • אינשופלה
  • דאמה
  • די לה קנו

סיכום

חוזרים על כל התרגילים שנלמדו בשיעור: 

חוזרים על העקרונות של מדיה נוצ'ה ומה המשמעות שלהם:

  1. מי שיודע מלמד את מי שלא יודע.
    • מי שלא יודע שהוא לא יודע מלמד את מי שלא יודע שהוא יודע
  2. אם תעשו, יהיה / אם לא תעשו, לא יהיה.

הערות כלליות

  • ללמד תוך כדי תנועה! לא לחפור במילים, לא להעמיד את התלמידים יותר מכמה שניות של הסבר בלי לזוז!
  • לעשות מלא חילופים!
  • רצוי להיות ענייניים ואסרטיביים, בלי מילים מיותרות. לדבר קצר, ברור ולעניין.