תפריט סגור

מערך שיעור 3.5 | מדיה הרצליה

מטרות השיעור

  1. החניך ירכוש יסודות מעגליים-קובניים לתרגילים המוכרים לו (אינשופלה, DQN, אינשופלה)
  2. לימוד וסיללה קובנית, עם דגש על הובלה ב7 והמשכיות התנועה

חלק ראשון (15 דק')

פתיחה

  • שלום אני ___.
  • ברמה יש חמישה שיעורים, חובה לעבור את שלושתם לפחות פעמיים-שלוש כל שיעור ורצוי יותר
  • השיעור הזה הוא השיעור המאתגר ברמה השלישית, ולדעתי החשוב ביותר. הוא יתמקד בהפיכת הטכניקה הריקודית שלנו לקובנית, וידרוש מאיתנו לשכלל את הטכניקה שלנו למשהו הרבה יותר מעגלי.
  • חשוב להגיע לחמשת השיעורים לפחות פעמיים, ורצוי יותר.
  • בלי שיודעים פרפקט לא עולים רמה – וגם אז כדאי להתייעץ עם מדריך

בקרת רמה – וופאה, אינשופלה, דמה, DQN

  • סופרים מהר,נותנים להם לבצע כמה וופאות, אינשופלות וDQN.
  • ניתן להוסיף גם קוקו איקוקיטו ואינשופלה דובלה (כן, שניהם תרגילים של רמה 2!)
  • מי שלא מצליח לבצע את התרגילים בצורה טובה, יורד רמה.
  • מי שלא מצליח לבצע אינשופלה דובלה בצורה טובה – לשיקול דעת המדריך

וואפאה מעגלית

הצגת התרגיל – אין סימון, כי אנחנו לא בתרגיל רואדה אלא בסגנון יותר קובני לוואפאה.

רציונל התרגיל – וואפאה "רגילה" זה "אחורה לחזור לחזור _ קדימה לחזור לחזור". ב2-3 וב6-7 אנחנו עושים "לחזור-לחזור". זה די משעמם. בוואפאה הקובנית, אנחנו נצעד הצידה בשתיים ובשש, ורק בשלוש ובשבע נחזור.

פירוק לצעדים

(מובילים) מתחילים כשרגל שמאל מול רגל ימין.

צעד ראשון – סוגרים אחורה. צעד שני – הצידה. צעד שלישי – סוגרים.

הפניית גוף קלה בארבע

חמש קדימה – שש הצידה – שבע לסגור קצת אחורה.

תרגול מונחה

מתאמנים כמה פעמים. דגשים:

  1. המון אנשים שוכחים לקחת את הרגל אחורה ב-1 או את רגל ימין ימינה ב-2 (משם כבר הרוב מצליחים).
  2. ביד – לוודא שהבנות מחזירות קונטרה – רמת התנגדות שווה למה שהמובילים נותנים (ככה ניתן יהיה באמת להוביל אותן לאן שהמובילים מתכוונים)
  3. ניתן להדגיש שיש שתי גרסאות לחמש – עם ובלי קרוס. מובלת טובה תצליח להיות מובלת לשתיהן

חלק שני (15 דק')

DQN קובני

הצגה + הדגמה + מה ראיתם פה?

רעיונית – מתחילים להוביל את העוקבת ב1 אותה הובלה כמו באקסיבלה (הגוף שלה מסתובב 90 מעלות ימינה).
לאחר מכן ב-2 קדימה וב-3 מסובבים את הטורסו יחד עם יד ימין (שאוחזת בגב הבחורה) קצת שמאלה. בשלב הזה יש המון מתח בגב, ומסיימים כמו DQN רגיל – ב-5-6 מתקדמת קדימה וב-7מסתובבת לכיוון המוביל (דרך כתף שמאל).

דגשים:

  • עוקבות להתכופף טיפה על הביט השני ולהתרומם בביט השלישי כך שהאגן יבלוט וייווצר יותר מתח בגב (ולא הליכה רובוטית בלי שינויי גובה).

חלק שלישי (15 דק')

אינשופלה מעגלית

הדגמה אינשופלה רגילה ומעגלית

דיון עם הקהל – מה ההבדל בין התרגילים?

הסבר למדריך – ב5-6-7 נסיים כמו וסיללה, עם סיום מעגלי שגורם לעוקבת להסתובב סביבנו והכנה לQDN קובני.

הסבר ללומדים – לא אומרים וסיללה, כי הם עוד לא למדו.רוצים הובלה מעגלית, אז מתחילים את האינשופלה עם נטייה קטנה שמאלה, ומייצרים לעצמנו (מובילים) מומנטום של סיבוב לכיוון כתף ימין. ב3-4 ממשיך סיבוב קל ימינה, ככה שבחמש אנחנו ממש מובילים אותה לצד ימין שלנו. 6 אנחנו חוזרים ישר, מה שגורם לה לחזור חזרה.

מומלץ לבצע לפני כן תרגילים של הובלה – עקרונות חשובים שצריכים להגיע מהתרגיל הזה הם גוף אחרי הובלה לעוקבות והובלה מול טורסו למובילים.

שיר תרגול שלישי

סיכום

חוזרים על כל התרגילים שנלמדו בשיעור: 

חוזרים על העקרונות של מדיה נוצ'ה ומה המשמעות שלהם:

1. מי שיודע מלמד את מי שלא יודע.

2. אם תעשו, יהיה / אם לא תעשו, לא יהיה.

הערות כלליות

  • ללמד תוך כדי תנועה! לא לחפור במילים, לא להעמיד את התלמידים יותר מכמה שניות של הסבר בלי לזוז!
  • לעשות מלא חילופים!
  • רצוי להיות ענייניים ואסרטיביים, בלי מילים מיותרות. לדבר קצר, ברור ולעניין.