תפריט סגור

מערך שיעור 4.2, מדיה הרצליה

מערך שיעור: רמה 4

-שיעור 2- 

*המערך הינו סדר לימוד מומלץ. לא חובה ללמד באותו הסדר אבל כן חובה להעביר את כל התוכן בצורה כזו או אחרת. 

**לא בכל תרגיל כתוב בדיוק איך ללמד אבל כן יהיה כתוב התוכן שצריך להעביר, אופן ההעברה שלו נתון לשיקולו של המדריך.

***כשכתוב בנים/בנות: זהו הסבר על הצעדים לפי הביטים, 1- 2- 3_5- 6- 7, ניתן להיעזר בהסבר זה לשירת תרגול.

חלק א' (15 דק')

  • שלום אני ___.
  • ברמה יש 5 שיעורים, חובה לעבור את חמשתם לפחות פעמיים כל אחד ורצוי יותר
  • השיעור הזה יתמקד בהובלה ועקיבה.
  • בלי שיודעים פרפקט לא עולים רמה – וגם אז כדאי להתייעץ עם מדריך

וידוא רמה

  • אינשופלה דובלה + אל אונו
  • חזרה על וואפאה וDQN מרמה 2, ובעיקר הגרסה הקובנית מרמה 3
  • לנטו – מתח ב8!!!
  • אקסיבלה
  • הומברס אל סנטרו + לה פלוטה קלאווה

אינשופלה קון חירו

  • כמו קון וואלטה, רק לצד השני
  • הזדמנות לתרגל וואלטה וחירו עם צעד-צעד-צעד וגם עם הוק

די לה קנו קון חירו

  • ב5-6-7 מבצעים חירו מתחת ליד
  • דגש – אחיזה נוחה (יד מחליקה, "מגש פיצה")
  • דגש – יד ימין קרובה לגוף – בשביל למנוע פציעות

שיר תרגול ראשון

  • אינשופלה קון וואלטה
  • אינשופלה קון חירו
  • DQN קון חירו

חשוב להקפיד על חילופים!

חלק ב' (15 דק')

חזרה על עקרונות של הובלה ועקיבה בגוואפאה קובנית:

  • הובלה משורש כף היד
  • ג'ויסטיק

חזרה על עקרון המתח ב7

פסאלה

  • משמעות השם – להוליך אותה
  • הדגמה, סימון, "מה ראיתם פה"
  • הובלה ב8 למאחורי הגב
  • שלשה ראשונה – בנים צעד בסיס שלישי, בנות צעד קדימה-קדימה-ותפנית עם אגן
  • ב2 בנים תופסים ביד ימין, ב3 משחררים יד שמאל
  • 5-6-7 כמו DQN ימין לימין

דגשים:

  • העברת משקל ב3, יצירת מתח
  • לא להוביל את עצמנו. שהתרגיל ייהרס אם הוא לא יודע להוביל
  • סטייל – לבנות יש יד שמאל חופשית, והמון מקום לביטוי של האגן
  • בונוס – בנות לא זורמות עם ה5-6-7
  • בונוס 2 – קוקה קולה ב5-6-7

שיר תרגול שני

תרגול של פאסאלה וגם של DQN con Giro

חלק ג' (15 דק')

אינשופלה ומפירו

  • הדגמה, מה עשינו פה
  • מנסים יחד

דגשים:

  1. הובלה באמצעות חיקוי – אפשר גם בריקוד זוגי "להיפרד" וליצור תנועה ולגרום לצד השני לחקות אותה. בונוס לתרגל עם הקבוצה – נעשה אינשופלה ומפירו, וננסה להוסיף תנועות ולגרום לצד השני לחקות אותם
  2. צעד בסיס שלישי עם "סלייד" ב4
  3. העברות משקל, אגן מסתובב ב3-4 וב7-8

שיר תרגול שלישי

  • מתרגלים DQN ימין לימין, אינשופלה ומפירו וpaseala

סיכום

חוזרים על כל התרגילים שנלמדו בשיעור – DQN ימין לימין, אינשופלה ומפירו וpaseala

חוזרים על העקרונות של מדיה נוצ'ה ומה המשמעות שלהם:

  1. מי שיודע מלמד את מי שלא יודע.
    • מי שלא יודע שהוא לא יודע מלמד את מי שלא יודע שהוא יודע
  2. אם תעשו, יהיה / אם לא תעשו, לא יהיה.

הערות כלליות

  • ללמד תוך כדי תנועה! לא לחפור במילים, לא להעמיד את התלמידים יותר מכמה שניות של הסבר בלי לזוז!
  • לעשות מלא חילופים!
  • רצוי להיות ענייניים ואסרטיביים, בלי מילים מיותרות. לדבר קצר, ברור ולעניין.