מערך שיעור: רמה 4
-שיעור 2-
*המערך הינו סדר לימוד מומלץ. לא חובה ללמד באותו הסדר אבל כן חובה להעביר את כל התוכן בצורה כזו או אחרת.
**לא בכל תרגיל כתוב בדיוק איך ללמד אבל כן יהיה כתוב התוכן שצריך להעביר, אופן ההעברה שלו נתון לשיקולו של המדריך.
***כשכתוב בנים/בנות: זהו הסבר על הצעדים לפי הביטים, 1- 2- 3_5- 6- 7, ניתן להיעזר בהסבר זה לשירת תרגול.
חלק א' (15 דק')
- שלום אני ___.
- ברמה יש 5 שיעורים, חובה לעבור את חמשתם לפחות פעמיים כל אחד ורצוי יותר
- השיעור הזה יתמקד בהובלה ועקיבה.
- בלי שיודעים פרפקט לא עולים רמה – וגם אז כדאי להתייעץ עם מדריך
וידוא רמה
- אינשופלה דובלה + אל אונו
- חזרה על וואפאה וDQN מרמה 2, ובעיקר הגרסה הקובנית מרמה 3
- לנטו – מתח ב8!!!
- אקסיבלה
- הומברס אל סנטרו + לה פלוטה קלאווה
אינשופלה קון חירו
- כמו קון וואלטה, רק לצד השני
- הזדמנות לתרגל וואלטה וחירו עם צעד-צעד-צעד וגם עם הוק
די לה קנו קון חירו
- ב5-6-7 מבצעים חירו מתחת ליד
- דגש – אחיזה נוחה (יד מחליקה, "מגש פיצה")
- דגש – יד ימין קרובה לגוף – בשביל למנוע פציעות
שיר תרגול ראשון
- אינשופלה קון וואלטה
- אינשופלה קון חירו
- DQN קון חירו
חשוב להקפיד על חילופים!
חלק ב' (15 דק')
חזרה על עקרונות של הובלה ועקיבה בגוואפאה קובנית:
- הובלה משורש כף היד
- ג'ויסטיק
חזרה על עקרון המתח ב7
פסאלה
- משמעות השם – להוליך אותה
- הדגמה, סימון, "מה ראיתם פה"
- הובלה ב8 למאחורי הגב
- שלשה ראשונה – בנים צעד בסיס שלישי, בנות צעד קדימה-קדימה-ותפנית עם אגן
- ב2 בנים תופסים ביד ימין, ב3 משחררים יד שמאל
- 5-6-7 כמו DQN ימין לימין
דגשים:
- העברת משקל ב3, יצירת מתח
- לא להוביל את עצמנו. שהתרגיל ייהרס אם הוא לא יודע להוביל
- סטייל – לבנות יש יד שמאל חופשית, והמון מקום לביטוי של האגן
- בונוס – בנות לא זורמות עם ה5-6-7
- בונוס 2 – קוקה קולה ב5-6-7
שיר תרגול שני
תרגול של פאסאלה וגם של DQN con Giro
חלק ג' (15 דק')
אינשופלה ומפירו
- הדגמה, מה עשינו פה
- מנסים יחד
דגשים:
- הובלה באמצעות חיקוי – אפשר גם בריקוד זוגי "להיפרד" וליצור תנועה ולגרום לצד השני לחקות אותה. בונוס לתרגל עם הקבוצה – נעשה אינשופלה ומפירו, וננסה להוסיף תנועות ולגרום לצד השני לחקות אותם
- צעד בסיס שלישי עם "סלייד" ב4
- העברות משקל, אגן מסתובב ב3-4 וב7-8
שיר תרגול שלישי
- מתרגלים DQN ימין לימין, אינשופלה ומפירו וpaseala
סיכום
חוזרים על כל התרגילים שנלמדו בשיעור – DQN ימין לימין, אינשופלה ומפירו וpaseala
חוזרים על העקרונות של מדיה נוצ'ה ומה המשמעות שלהם:
- מי שיודע מלמד את מי שלא יודע.
- מי שלא יודע שהוא לא יודע מלמד את מי שלא יודע שהוא יודע
- אם תעשו, יהיה / אם לא תעשו, לא יהיה.
הערות כלליות
- ללמד תוך כדי תנועה! לא לחפור במילים, לא להעמיד את התלמידים יותר מכמה שניות של הסבר בלי לזוז!
- לעשות מלא חילופים!
- רצוי להיות ענייניים ואסרטיביים, בלי מילים מיותרות. לדבר קצר, ברור ולעניין.