מערך שיעור: רמה 2
-שיעור 2-
*המערך הינו סדר לימוד מומלץ. לא חובה ללמד באותו הסדר אבל כן חובה להעביר את כל התוכן בצורה כזו או אחרת.
**לא בכל תרגיל כתוב בדיוק איך ללמד אבל כן יהיה כתוב התוכן שצריך להעביר, אופן ההעברה שלו נתון לשיקולו של המדריך.
***כשכתוב בנים/בנות: זהו הסבר על הצעדים לפי הביטים, 1- 2- 3_5- 6- 7, ניתן להיעזר בהסבר זה לשירת תרגול.
Table of Contents
חלק א' (15 דק')
- שלום אני ___.
- ברמה יש שני שיעורים, חובה לעבור את שניהם לפחות פעמיים כל אחד ורצוי יותר
- השיעור הזה יתמקד בשיפור הריקוד הזוגי, בשיעור השני (שבוע הבא) תהיה התמקדות במעגלי הרואדה שאנחנו רואים במהלך הערב – חשוב להגיע לשני השיעורים לפחות פעמיים כל אחד, ורצוי יותר
בקרת רמה – צעדי בסיס, אינשופלה
- סופרים מהר,נותנים להם לבצע את כל ארבעת צעדי הבסיס ואינשופלה.
- מי שלא מצליח לבצע את צעדי הבסיס בצורה טובה, יורד רמה.
- מי שלא מצליח לבצע אינשופלה בצורה טובה – לשיקול דעת המדריך
הובלה סגורה
- הדגמה – לא לעשות!
- מה ראיתם כאן
- בנים – יד בין השכמות של הבחורה
- איפה להניח את היד – ובעיקר איפה אסור. להדגיש שיש לנו אחראית הטרדות במדיה, ושחשוב לדווח לה גם על דברים קטנים שקרו בטעות, ואנחנו יודעים להפעיל שיקול דעת ולטפל בהתאם.
- יד שמאל מובילים- עושים הי.
- יד ימין עוקבות – סוריקטה על האצבעות של המוביל
צעדי בסיס
מתרגלים צעד ראשון, שני ורביעי באחיזה סגורה, תוך כדי מתן דגשים:
- בנים – מסגרת יציבה
- פנים זה אל זה
- בנות – להישען
- בנים – כף יד פתוחה, מקסימום שטח פנים
- כמה שיותר מגע גם ביד עצמה – כמו "5 נקודות אחיזה"
- המסגרת זזה עם הגוף
תרגול הובלה במרחב
- קדימה
- אחורה
- סיבוב לכתף ימין
- סיבוב לכתף שמאל
חשוב להקפיד על חילופים!
שיר תרגול ראשון
כל כמה שמיניות נגדיר לרקדנים כיוון להוביל אליו
- דגש לעוקבות לא להוביל את עצמן
- דגש למובילים לוודא שהיא נשענת על היד שלהם
חלק ב' (15 דק')
קוקו אי קוקיטו
- הדגמה – אנחנו מקדישים שמינייה לסיבוב בנים דרך כתף ימין, ושמינייה לסיבוב בנות דרך כתף ימין שלהן
- מה ראיתם כאן? שואלים אותם לאיזה כיוון כל אחד הסתובב, כמה ספירות ספרנו, מה קרה עם היד וכו', מדגימים פעם שנייה אם הם מתקשים לענות על דברים בסיסיים
לימוד צעדים
- מבקשים מהבנים להסתובב שמינייה (בלי ידיים!)
- בנות להסתובב שמינייה (גם בלי ידיים!)
- סיבוב בקצב אחיד – איך נוודא? שרים חמש_שש_שבע-אחת_שתיים_סטופ, ומוודאים שהם עם הגב למובלות. כנ"ל שמינייה אחר כך, נוודא שהן עם הגב למובילים
- דגש – ההליכה צריכה להיות במעגל, ולא במקום (ותודה לדורון!)
לימוד אחיזה
- ללמד מגש פיצה – שמינייה ראשונה המוביל מחזיק פיצה, ויד עוקבת מחליקה, שמינייה שנייה הפוך
דגשי הובלה ועקיבה
- ללמד הובלה מתוך תנועה – המובילים חזרו להיות מול העוקבות, סוף הסיבוב של המוביל מוביל לתחילת הסיבוב של העוקבת
- מוטיב "שבירת מסגרת" – אם היד של העוקבת זזה למעלה למטה, זה לא שובר את המסגרת שלה. אם היד שלה מתחילה לזוז אחורה, זה אומר שהמסגרת "נשברת" באופן שהיא צריכה להסתובב.
בונוס – דגשי סטייל
- יש לנו שמינייה שלמה של צעד בסיס ראשון
- העברת משקל יכולה להתבצע יחד עם תנועות אגן, לכיוון שהמשקל הולך אליו
- סטייל עם היד שלא משתתפת בהובלה \ עקיבה
- להדגיש שהסטייל לא יפגע בהובלה –
- היד של העוקבת צריכה להיות זמינה בגובה המותניים למקרה שהמוביל עושה משהו מגניב שלא ציפינו לא
- העברות משקל, הדגשת אגן וכו' הן לא לגיטימציה לעשות צעדים אחרים – הרגליים, מרכז הגוף והיד שמשתתפת בעקיבה צריכים להיות חלק מהתקשורת עם המוביל, אנחנו לא יוצאים לסוולטאס
בונוס – אחיזה פתוחה\סגורה
- אפשר לצאת לתרגיל מאחיזה פתוחה במקום סגורה
- אפשר גם לחזור לתרגיל לאחיזה פתוחה
שיר תרגול שני
חלק ג' (15 דק')
די לה קנו
- הגיון התרגיל – בנות עוברות מצד אחד של הבנים לצד השני בצורה ריקודית (מאחיזה סגורה לפתוחה).
- מתחילים מהסבר רעיוני – בלי צעדים, בלי אחיזה, רק מבקשים מהמובילים להיות ב3 בפוזיציה שהם פותחים לעוקבות את הדרך, ומהעוקבות ללכת ב5-6-7 ולעקוף את המוביל
- מתרגלים כמה פעמים – אפשר לבצע "קפיצה" ב3 וקפיצה נוספת ב7 בשביל שיעברו למקומות הנכונים, לפני שלמדו צעדים
- מלמדים צעדי בנים וצעדי בנות
- בנות: אחורה-חוזרים-לסגור_קדימה-קדימה-לסגור.
- בנים: קדימה-הצידה-לפתוח_וסיבוב-ב-מקום.
- תרגול משותף – שירת תרגול על הביטים 8-1-2-3_4-5-6-7: בנים-קדימה-הצידה-לפתוח_בנות-קדימה-קדימה-לסגור.
די לה קנו כפול \ אינסוף
- הגיון התרגיל – אנחנו לא חייבים לסיים תמיד בהובלה פתוחה
- מנסים יחד איתם להישאר בהובלה סגורה למשך כמה שלשות
- מפתיעים את הפרטנרית – מתי הDQN מסתיים? כמה שלשות שרוצים
הובלה ומובלות:
- עוקבות – גב נשען על המוביל
- עוקבות – לא להוביל את עצמכן
- לעצור ב3, לוודא שבנות לא התקדמו קדימה אלא חזרו למקום ממנו התחילו
- לוודא שמובילים נותנים מסגרת
- לוודא שמובילים לא ממשיכים ללוות את העוקבת ב5-6-7
אינשופלה טיאמפו אספניה (להובלה סגורה)
- עוקבות שומרות ידיים בגובה המותניים, בשביל שמובילים יוכלו להביא את היד לגב
- מובילים – אם היד שלה לא מותירה מספיק מרווח, לא לנסות בכוח להכניס את יד ימין שלנו מתחת ליד שמאל שלה, אסור שתגעו בטעות באזור הבטן או החזה. במקרה כזה אפשר:
- לוותר על אחיזה סגורה
- להניח את יד ימין מעל יד שמאל, ולקוות שהיא תעשה "שמש"
- שמש (בונוס לקבוצות טובות) – אם המוביל נכנס לאחיזה סגורה כך שיד ימין שלו נמצאת מעל יד שמאל של העוקבת, העוקבות עושות שמש ככה שהמרפק צמוד לאף.
שיר תרגול שלישי
אינשופלה, די לה קנו, קוקו אי קוקיטו והובלה במרחב 🙂
סיכום
חוזרים על כל התרגילים שנלמדו בשיעור:
חוזרים על העקרונות של מדיה נוצ'ה ומה המשמעות שלהם:
1. מי שיודע מלמד את מי שלא יודע.
2. אם תעשו, יהיה / אם לא תעשו, לא יהיה.
הערות כלליות
- אפשר לקצר את הקוקו-אי-קוקיטו בשביל שיהיה יותר זמן לדי לה קנו מוצלח
- ללמד תוך כדי תנועה! לא לחפור במילים, לא להעמיד את התלמידים יותר מכמה שניות של הסבר בלי לזוז!
- לעשות מלא חילופים!
- רצוי להיות ענייניים ואסרטיביים, בלי מילים מיותרות. לדבר קצר, ברור ולעניין.